fredag 15 november 2013

Min inriktning - digitala skollyftet uppgift 2

Efter lite väl mycket paus ska jag nu ta tag i digitala skollyftet. Det finns massor av inriktningar jag skulle vilja hoppa på, men efter lite grunnande har jag kommit fram till två olika saker, och de hänger båda ihop med konceptet "sharing is caring" och tankar att vi kan lära av varandra.

1. Jag vill lära mig bidra till en Wiki, och inte vilken som helst utan Wikimedia Commons avdelning för FlippKlipp. Jag vill lära mig hantera en wiki, lära mig lägga upp de av mina filmer som känns lämpliga och lära mig hitta andra flippar jag kan använda mig av.

2. Jag vill vara med och bygga upp en textbank för att arbeta med formativ bedömning i språk, tillsammans med @ThereseLumberg @annikasjodahl  @frksarapersson @saraahlen och säkert fler. Vart detta kan leda vet jag ännu inte, men min förhoppning är att vi kan göra en bank av även uppgifter. Vart det leder får vi se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar