tisdag 29 oktober 2013

Digitala Skollyftet - #digiskol

Nu drar digitala skollyftet igång och självklart hänger jag på!

Jag har alltid varit nyfiken på ny teknik. Som 17-åring skapade jag min första hemsida med hjälp av mallar på det som hette Geocities. Strax efter skapade jag en ny genom att skriva html-kod med hjälp av den första hemsidan. Även om jag inte är någon programmerare har jag alltid varit på nyfiken på teknik och de möjligheter tekniken skapar.

Jag undervisar engelska och tyska på högstadiet. Mina elever har iPads 1-1. Eller, några av dem. Eleverna i år 6 har inga iPads. Och i tyskan delar vi språket med en annan skola, och de eleverna har inga iPads. Så i praktiken har jag bara en grupp som har det: mina 9or i engelska. Mycket jobb för få undervisningstimmar. Det är frustrerande, men jag hoppas att grannskolan snart kommer ikapp så att jag även kan utveckla tyskan.

På twitter heter jag @miasmith1980 och det här är min pedagogiska blogg. Målgrupp: elever, föräldrar och andra lärare.

Nu kör vi! #digiskol http://www.digitalaskollyftet.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar